Wycieczka do Pragi i Wiednia

W dniach od 5 do 7 czerwca 2017 roku klasy 1-sze A,B i C oraz kilka osób z klas II-ich z Publicznego Gimnazjum nr 1 w Brzegu Dolnym pod opieką pani Dziwińskiej, Fiałkowskiej i pana Bolkowskiego miały szansę uczestniczyć w trzydniowej wycieczce do Pragi i Wiednia.

Podróż do stolicy Czeskiej Republiki naszym dwupiętrowym autobusem rozpoczęliśmy bardzo wcześnie rano, bo o godzinie 5:30. Pomimo tak wczesnej pory, nikt z uczestników nie rezygnował z szansy zintegrowania się z grupą. Każdy z nas mógł bliżej poznać osoby z równoległych klas, których podczas normalnego dnia w szkole widujemy jedynie na korytarzu.

Do Pragi dotarliśmy ok. 11 i od razu, by nie marnować czasu, zaczęliśmy od zwiedzania Zamku Praskiego. Wspinając się po schodkach obserwowaliśmy cudowny widok Starego Miasta z góry. Pogoda sprzyjała robieniu ostrych i kolorowych zdjęć. Następnie oglądaliśmy znaną każdemu katedrę św. Wita, będącą symbolem Pragi. Następnie przeszliśmy na jedyny w swoim rodzaju, największy i najstarszy w Europie, Most Karola. Udało nam się przejść go w całości pomimo tłumów turystów. Trzeba było uważnie śledzić lokalizację grupy, aby się nie zgubić. By tego uniknąć, przed naszym wyjazdem dostaliśmy czapki z daszkiem w tym samym kolorze. W Pradze przez cały dzień towarzyszył nam pan przewodnik. Gdy wróciliśmy do autobusu, ruszyliśmy do naszego hotelu, który znajdował się blisko granicy Czech z Austrią. Następnego dnia rano, po śniadaniu, wsiedliśmy do autobusu i naznaczyliśmy jako swój cel Wiedeń. Jako pierwsze udało nam się zobaczyć Plac Marii Teresy, a następnie przeszliśmy do historycznej siedziby Habsburgów. W Hofburgu oglądaliśmy apartamenty cesarskie i pokoje sławnej królowej Sissi. Następnie spacerkiem, wraz z naszym przewodnikiem, mieliśmy szansę zobaczyć XIX- wieczne stare miasto Wiednia. Na poczęstunek zatrzymaliśmy się w restauracji blisko centrum, gdzie poznaliśmy regionalne przysmaki Austrii. Późnym wieczorem wróciliśmy do hotelu na obiadokolację. W ostatni dzień naszej wycieczki udaliśmy się do Hiszpańskiej Szkoły Jazdy na poranny trening, a następnie na tort Sachera. Jako ostatni cel wybraliśmy pałac Schonnbrunn, znajdujący się na obrzeżach Wiednia. W godzinach popołudniowym wsiedliśmy do autobusu i ruszyliśmy w stronę Polski. Podróż zajęła nam dużo więcej, gdyż dojechaliśmy do Brzegu Dolnego około godziny 23:30. Następnie każdy, wymęczony długimi godzinami w autobusie, pożegnał się z grupą i pojechał do domu.

Wycieczka do Pragi i Wiednia pozwoliła każdemu z nas poznać bliżej te piękne miasta, a także doszlifować umiejętność posługiwania się obcym językiem, którego na co dzień uczymy się na lekcjach w szkole. Ponadto sprawiła, że za zasługą zdjęć, będziemy mogli kiedy tylko chcemy wrócić myślami w przecudne rejony starego miasta Pragi i Wiednia.