Wycieczka w Pieniny

W poniedziałek 15 maja grupa 50 uczniów naszego gimnazjum wraz z opiekunami: Jolantą Stadnik, Marią Siewruk,Dorotą Karaś- Łyczko i panem przewodnikiem Radosławem Koziołem wyjechała na pięciodniową wycieczkę w Pieniny.

Wyruszyliśmy śladami naszego patrona - papieża Jana Pawła II. Pierwszym przystankiem były Wadowice, bo "Tam wszystko się zaczęło". Zwiedziliśmy dom rodzinny Karola Wojtyły i Bazylikę Ofiarowania NMP. Obowiązkowym punktem wizyty w tym mieście były wyśmienite kremówki papieskie. Kolejne odwiedzone przez nas miejsce to Kalwaria Zebrzydowska, a następnie Lanckorona - malownicze drewniane miasteczko,w którym zatrzymał się czas.

Kolejnymi atrakcjami były m.in. Zamek w Czorsztynie, zdobycie szczytu Lubania, spływ Dunajcem, wjazd wyciągiem krzesełkowym na Palenicę, wycieczka do Szczawnicy-miasta uzdrowiskowego, Wąwóz Homole z Kamiennymi Księgami. Następnie odkrywaliśmy uroki Spiszu. Zobaczyliśmy drewniany kościół w Dębnie Podhalańskim wpisany na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Przyrodniczą ciekawostką był Przełom Białki pod Krempachami. Zwiedziliśmy również zamek w Niedzicy nad Jeziorem Czorsztyńskim. W drodze powrotnej odwiedziliśmy Łopuszną, gdzie znajduje się grób ks. prof. Józefa Tischnera i Dom Pamięci (Tischnerówka) z jego cennymi pamiątkami, ulubionymi przedmiotami, rękopisami i fotografiami.

Pięć dni minęło bardzo szybko. Urocze miejsca jakie zobaczyliśmy na pewno na długo pozostaną w naszej pamięci. To tereny, na które warto wrócić na dłuższy pobyt, poznać lepiej historię i przyrodę. Jesteśmy szczęśliwi, że mogliśmy wspólnie spędzić czas i odpocząć od szkolnych obowiązków.

~ Nauczyciele i uczniowie klas 2b, 2c, 1c Publicznego Gimnazjum nr 1 im. Jana Pawła II