Szkolny etap X Dolnośląskiego Konkursu Języka Angielskiego zDolny Ślązak Gimnazjalista

W dniach 2-3 listopada 2016 roku odbył się szkolny etap X Dolnośląskiego Konkursu Języka Angielskiego zDolny Ślązak Gimnazjalista w Publicznym Gimnazjum nr 1 im. Jana Pawła II w Brzegu Dolnym. Trzydziestu dziewięciu uczniów rozwiązywało zadanie konkursowe umieszczone na platformie e-learningowej Wyższej Szkoły Filologicznej we Wrocławiu. Na etapie szkolnym uczestnicy zmagali się z testem sprawdzającym znajomość leksyki i gramatyki oraz wiedzę dotyczącą angielskiego obszaru językowego (kultura, literatura, historia, geografia).

Znamy już wyniki i mamy się czym pochwalić. Dwoje naszych uczniów zakwalifikowało się do etapu powiatowego konkursu i w połowie grudnia zmierzą się z kolejnym językowym wyzwaniem:

Paweł Klimczak – uczeń klasy 3c realizującej innowację pedagogiczną z języka angielskiego

Zuzanna Kowalska – uczennica klasy 3b.

Paweł w zeszłorocznej edycji konkursu odniósł ogromny sukces docierając  do finału.

Na wyróżnienie zasługuje również uczennica klasy 2b Nadia Romaniuk, której do zakwalifikowania się do kolejnego etapu zabrakło jednego punktu.

Celem konkursu jest rozbudzanie zainteresowań lingwistycznych oraz pogłębianie i rozszerzanie wiedzy przedmiotowej i umiejętności uczniów, a w szczególności:

1.       podwyższanie kompetencji językowej i komunikacyjnej uczniów,

2.       rozbudzanie zainteresowań językowych w obszarze życia codziennego, kultury, sztuki, literatury, geografii i historii państw anglojęzycznych,

3.       rozwijanie sprawności komunikacyjnej: opisywania ludzi, przedmiotów i zjawisk, wyrażania własnych opinii oraz opisywania emocji w języku obcym,

4.       kształtowanie postawy otwartości wobec innych kultur i wartości jakie utożsamiają, promowanie tolerancji i międzynarodowych kontaktów,

5.       uświadamianie źródeł zagrożeń i motywowanie do refleksji na temat charakteru problemów współczesnego świata,

6.       wykorzystywanie wiedzy o kraju danego obszaru językowego oraz o kraju ojczystym,

7.       rozwijanie umiejętności analizy, syntezy i interpretacji przedstawionych faktów,

8.       rozwijanie umiejętności organizowania i prezentowania wypowiedzi ustnej i pisemnej przy wykorzystaniu różnych źródeł wiedzy,

9.       zachęcanie do samokształcenia i samooceny,

10.   rozwijanie w uczniach poczucia własnej wartości i wiary we własne możliwości językowe.

Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów językowych.

Patrycja Serdyńska – nauczyciel języka angielskiego

lista uczestników zakwalifikowanych do etapu powiatowego