Paweł Klimczak w finale IX Dolnośląskiego Konkursu Języka Angielskiego „zDolny Ślązak Gimnazjalista”

Paweł Klimczak, uczeń klasy 2c, z rozszerzonym językiem angielskim, Publicznego Gimnazjum nr 1 im. Jana Pawła II, zakwalifikował się do finału IX Dolnośląskiego Konkursu Języka Angielskiego „zDolny Ślązak Gimnazjalista”. Konkurs realizowany jest w ramach Dolnośląskiego Systemu Wspierania Uzdolnień, a jego Organizatorem jest Dolnośląski Kurator Oświaty przy współpracy z Samorządem Województwa Dolnośląskiego, Dolnośląskim Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli we Wrocławiu i Wyższą Szkołą Filologiczną we Wrocławiu.

Paweł ma za sobą już dwa etapy konkursu, w których musiał wykazać się wiedzą wykraczającą poza podstawę programową dotyczącą historii i kultury krajów anglojęzycznych, jak również znajomością struktur leksykalno-gramatycznych.

18 stycznia 2016 roku o godz. 10 w siedzibie Wyższej Szkoły Filologicznej we Wrocławiu Paweł stanie przed kolejnym wyzwaniem. Tym razem czeka go część pisemna finału konkursu, podczas której oprócz umiejętności językowych będzie musiał odpowiedzieć na pytania w oparciu o lekturę The Catcher in the Rye, przeczytaną w oryginalnej wersji językowej. 50% uczniów zakwalifikuje się do części ustnej konkursu, która odbędzie się 16 lutego 2016 roku.

Celem Konkursu jest rozbudzanie zainteresowań lingwistycznych oraz pogłębianie i rozszerzanie

wiedzy przedmiotowej i umiejętności uczniów, a w szczególności:

1. podwyższanie kompetencji językowej i komunikacyjnej uczniów,

2. rozbudzanie zainteresowań językowych w obszarze życia codziennego, kultury, sztuki,

literatury, geografii i historii państw anglojęzycznych,

3. rozwijanie sprawności komunikacyjnej: opisywania ludzi, przedmiotów i zjawisk,

wyrażania własnych opinii oraz opisywania emocji w języku obcym,

4. kształtowanie postawy otwartości wobec innych kultur i wartości jakie utożsamiają,

promowanie tolerancji i międzynarodowych kontaktów;

5. uświadamianie źródeł zagrożeń i motywowanie do refleksji na temat charakteru

problemów współczesnego świata,

6. wykorzystywanie wiedzy o kraju danego obszaru językowego oraz o kraju ojczystym,

7. rozwijanie umiejętności analizy, syntezy i interpretacji przedstawionych faktów,

8. rozwijanie umiejętności organizowania i prezentowania wypowiedzi ustnej i pisemnej

przy wykorzystaniu różnych źródeł wiedzy,

9. zachęcanie do samokształcenia i samooceny,

10. rozwijanie w uczniach poczucia własnej wartości i wiary we własne możliwości językowe.

               Pawłowi serdecznie gratulujemy tak ogromnego sukcesu i życzymy powodzenia w finale.

Patrycja Serdyńska – nauczyciel języka  angielskiego